Endnu en succesfuld Pride-kampagne!
25.09.2021 07:59
Som bekendt slog vi i sidste uge et slag for mangfoldighed, diversitet og accept af seksuelle orienteringer i forbindelse med, at Copenhagen Pride og World Pride løb af stablen inde i København. I den anledning producerede vi i samarbejde med partnere en række nye merchandises og en ny hvid spilledragt, som både vores 3F Superliga-spillere og Gjensidige Kvindelige-spillere har båret i vores seneste kampe.
Ligeledes har både 3F Superliga, Gjensidige Kvindeliga, Divisionsforeningen, DBU og flere af de professionelle fodboldklubber også markeret Pride og regnbuefarverne på forskellig vis. Der har været regnbuefarvede flag, logoer og der er tilmed også andre klubber, der er hoppet med på bølgen og spillet/opvarmet i specialdesignede Pride-trøjer.
Det glæder os meget, at vores kolleger er med til at sætte fokus på et utvivlsomt problem i sportsverdenen.
Med salget af vores Pride-trøjer og -merchandise har vi igen formået at samle penge ind til at bekæmpe eksklusion i sport. Overskuddet fra salget går nemlig endnu engang til Pan Idræt, som gennem sport og idræt har fokus på inklusion af mennesker med et særligt fokus på seksuel mangfoldighed og kønsdiversitet.
Derfor glæder det os også, at Pan Idræt har fortalt os, at de har tænkt sig at bruge de donerede midler til at invitere relevante interessenter fra 3F Superliga og Gjensidige Kvindeliga til en workshop, der vil gøre os allesammen klogere på de tabubelagte problemstillinger, der hersker i forhold til homoseksualitet i vores branche.
Pan Idræt holdt et lignende foredrag for os og vores spillere i 2019, da vi første gang markerede Pride, hvilket gjorde et stort indtryk på os som organisation. Derfor ser vi frem til, at vi – nu sammen med vores kolleger i fodbolddanmark – igen kan drage nytte af Pan Idræts viden og erfaringer på området.
Vi vil endnu engang gerne takke for alle de involverede parter, der har været med til at gøre vores Pride-kampagne mulig: DHL, Kim Felicia og Pan Idræt.
Fodbold er for alle!