Nye internationale partnere i FCN

Kategorier

Man kommer til at kunne både se og mærke Unisport.dk, Nike og Copa90 i og omkring FC Nordsjælland.

Nike, Unisport.dk og Copa90 nye partnere i FC Nordsjælland

I forbindelse med klubbens nye visuelle identitet kan FC Nordsjælland også præsentere nye internationale partnere. Alle tre innovative og markedsstyrende virksomheder på hver deres område. Nike Global har længe været i dialog med Right to Dream om et partnerskab, hvor Nike får mulighed for at blive en del af de gode historier og eksempler på menneskelig transformation, som så mange af Right to Dreams nuværende og tidligere elever er levende eksempler på. Det er resulteret i en længere aftale, hvor Nike Global kommer til at levere tøj til både RTD og FCN samt være med til at udbrede RTD og have en andel i at uddanne morgendages rollemodeller og ledere i Vestafrika og USA.

Nike ønskede også at få FC Nordsjælland med i samarbejdet, da de hørte om, hvad klubben har gjort, siden Right to Dream overtog den for godt tre år siden. Derfor engagerede de deres samarbejdspartner Unisport.dk for at få dem involveret aktivt i samarbejdet. En aktivering, som nu er resulteret i et større samarbejde mellem FC Nordsjælland og Unisport.dk, der udover at være Nike’s primære tøjleverandør i flere lande, også er en af de største og hurtigst voksende fodboldmedier på bl.a. youtube, hvor de næsten 2.000.000 abonnenter på deres kanal, der udelukkende har egenproduceret content, ligesom Unisport.dk er et af de absolut førende brands inden for e-commerce.

-Fra det sekund vi mødte menneskerne i FCN og Right to Dream forstod vi, hvorfor Nike Global havde inviteret os med i det her. Det er en unik organisation og klub, og vi er ikke et sekund i tvivl om, at det her er det rigtige at gøre for os. Vi leverer tøj, ja, men vi er så meget mere i Unisport.dk, og det her partnerskab kommer til at give os så mange muligheder for at vise det. Vi kommer f.eks. til at kunne producere og optage meget af vores content her på stadion, når der ikke spilles fodbold, og vi kommer til at lave og vise mange af de historier som er unikke for FCN og de dygtige unge mennesker, som er i klubben. Værdierne er der heller ingen tvivl om, at vi deler på tværs af de to organisationer. Det her samarbejde mellem FCN, Nike og Unisport.dk er en helt unik mulighed for os alle, siger Mikkel Sass, Head of Team Sales i Unisport.dk

Du kan se mere om Unisport.dk i her 

Også Copa90 bliver en del af både Right to Dream og FC Nordsjælland som ny Media Partner. Copa90 er en af de hurtigst voksende og største platforme for fodbold content i hele verden med flere millioner abonnenter på Youtube og milliarder af minutter og indslag streamet af deres egenproducerede content. Det engelske selskab har fra dag 1 haft et fanperspektiv på alt, hvad de producerer og gør på deres platforme, og de anskuer sig selv om en fodboldklub frem for et decideret medie. Du kan se mere om Copa90 her. Netop derfor er Copa90 så interesserede i RTD og FCN, hvor de både vil producere og distribuere content fra FCN & RTD og være en aktiv partner i udviklingen af klubbens mediestrategi og arbejde.

-Partnerskabet med Right to Dream og FC Nordsjælland er meget specielt for os. Deres vision for fodboldens fremtid er også Copa90’s vision for fodboldens fremtid. Det de prøver at opnå som organisation, som klub og som akademier er fuldstændig det samme, som vi forsøger at opnå som mediehus. Vi vil være en del af at fortælle verden om de historier, som kan have en positiv indflydelse på fodbolden som sport. Vi er virkelig positive omkring det potentiale som det her partnerskab har i sig, og vi ser meget frem til at være med til at bygge en fremtid, hvor alle har retten til at drømme, siger Ross Whittow-Williams, COO i Copa90.

FC Nordsjællands direktør Søren Kristensen siger:

-Det er nogle helt fantastiske partnere vi har fået med. At få deres platforme til rådighed samtidigt med, at de er aktive partnere i vores udvikling, er ikke mange fodboldklubber forundt, slet ikke på vores breddegrader. De ser det samme i os, som vi selv gør, og deres opbakning viser os, at vi er i gang med det rigtige. For os og for sporten. Ja, vi er først og fremmest en fodboldklub i FCN. Og ikke en stor en af slagsen målt i størrelse. Men vi har en stor stemme, og vi er på en fast kurs mod det, som vi synes er den rigtige fremtid for fodbolden. Det glæder vi os meget over nu bliver endnu tydeligere for alle, gennem de tre nye partnere, som vi byder velkommen her.