FC Nordsjælland får nyt look

Kategorier

Tigerne kan præsentere nyt logo og nye spilledragter

FC Nordsjælland skifter fra i dag logo som en del af klubbens nye visuelle identitet. Administrerende direktør Søren Kristensen siger:

-Vi er klar over, at det med at skifte et logo altid er en svær manøvre. Men det er faktisk ønsker og feedback fra vores nærmeste, som har lagt hele grundlaget for vores nye visuelle identitet for 1,5 år siden, da vi gik i gang med arbejdet. Vi har gennem længere tid hørt fra mange af vores fans, at et af deres højeste ønsker er, at vi kan holde lidt længere tid på flere af vores profiler. Det har vi gjort til en af vores målsætninger. Men for at det skal kunne lade sig gøre, skal vores kommercielle indtægter forøges og klubben vokse. Gennem Right to Dream er vi kommet i kontakt med store internationale brands og platforme, som alle søgte et partnerskab med lige præcis vores klub, fordi vi arbejder så tydeligt med vores værdier i alt, hvad vi gør. Fordi vores historier på og uden for banen, for dem, betyder mere end bare det at spille i Superligaen hver weekend. Men det blev også klart for os, at vores visuelle identitet ikke kunne matche det behov, som sådan nogle partnerskaber kræver. Den manglede relevans, og det føler vi, vi fået nu, og det er vi meget tilfredse med.

Researcharbejdet og designet af klubbens nye visuelle identitet er lavet af det internationale bureau Pupila, der i processen inkognito har snakket med flere af klubbens fans og ansatte for at finde frem til grundidentiteten og historien i og omkring klubben, før de satte arbejdet i gang. Her blev det blandt andet tydeligt for dem, hvor vigtig tigeren var for FCN og at Farum Boldklub også stadig var en faktor, der skulle tages med i betragtningerne. Du kan høre mere om hele processen bag FC Nordsjællands logo i videoen i denne artikel, hvor Sportschef på akademiet, Jan Laursen, fortæller om, hvordan det nye logo blev skabt og hvorfor.

-Vi har nu fået et nyt logo, der giver os meget stor visuel fleksibilitet. Det samme vil det kunne gøre for vores fans. Der er f.eks. ikke nogen begrænsninger i forhold til valg af farver. Det vil kunne optræde i forskellige sammenhænge og på forskellige trøjer i forskellige farver alt efter, hvad en partner eller en fan ønsker sig. Det er unikt i sig selv, og vi føler, at det kan gøre tilhørsforholdet til vores klub endnu mere personligt, siger Søren Kristensen.

Over FC Nordsjællands logo optræder Right to Dreams nye logo. Den symboliserer en ung talentfuld persons transformation til en stjerne. Eleverne på akademiet har navngivet logoet ”Kanea”, der betyder ”lys” på det lokale sprog Twi.

Du kan se videopræsentationen med FC Nordsjællands nye spilledragt og nye logo her