DHL ny Top Partner i FC Nordsjælland

Kategorier


Sådan ser FC Nordsjællands nye dress ud til foråret.

DHL ny Top Partner i FC Nordsjælland

Den globale transport- og logistikvirksomhed, DHL, bliver ny toppartner og officiel logistik partner i FC Nordsjælland. Det betyder blandt andet, at det verdensomspændende firmas velkendte røde og gule logo fra årsskiftet vil være at finde på FCN’s superliga trøjer.

Adm. direktør Ole Palmå: – Vi er enormt stolte over den blåstempling FC Nordsjælland har fået som klub og brand ved at indgå et partnerskab med en global virksomhed og et stærkt brand som DHL. Det har været en lang og god proces, hvor FC Nordsjælland er blevet vurderet på mange parametre og DHL’s research har været meget grundig og professionel. Derfor glæder vi os utroligt meget over at få DHL på vores spilletrøjer og til et stærkt samarbejde, siger Ole Palmå. – DHL arbejder allerede med nogle af de største fodboldklubber i verden, så de ved præcis hvad der skal til for at give et partnerskab størst mulig værdi. Derfor har det været vigtigt og nødvendigt for os at kunne præsentere DHL for nye ideer og vi er lykkedes med at finde en unik måde at eksponere DHL på i FC Nordsjælland, fortæller Ole Palmå. DHL og FC Nordsjælland underskriver en aftale på tre et halvt år startende 1.1.2015, og det verdensomspændende logistikfirma ser store muligheder i at blive eksponeret sammen med FCN, hvor man ser mange sammenlignelige værdier. – Vi har flere ting til fælles end man umiddelbart skulle tro. Præcis som spillerne i FC Nordsjælland så har vi en performance kultur og er drevet af hele tiden at finde måder at blive endnu bedre på.  Vores branche er ekstremt konkurrencebetonet, og derfor er det de helt små marginaler, der gør forskellen i det daglige — præcis som på fodboldbanen. Derudover arbejder vi også med talentudvikling. Vi har succes med at spotte de dygtigste medarbejdere i vores organisation og til at iværksætte programmer, der kan udvikle dem til at blive endnu dygtigere  og derigennem indtage nøglepositioner på vores hold. Det er nødvendigt i dag for at kunne fastholde dem i længere tid, siger Claus Lassen, der er adm. direktør i DHL Express. Han er da også rigtig glad for, at det er lykkes at få en aftale på plads med klubben. – Vi ved fra vores samarbejde med Manchester United på internationalt plan, at det giver god eksponering for os at sponsorere et velspillende fodboldhold, og netop et af vores fokuspunkter er, at vi vil være mere synlige over for de små- og mellemstore virksomheder, der har behov for en dygtig kurer til hele verden. Partneraftalen med FCN giver en god eksponeringsplatform som giver os bedre muligheder for at nå ud til det brede publikum. Derudover er sponsoratet også noget, som vi internt kan nyde godt af. Det vil give et øget sammenhold og noget andet at tale om, når vi mødes ved kaffeautomaten. Og så får vi naturligvis også en god mulighed for aktivere sponsoratet og derigennem invitere både vores kunder og medarbejdere med til nogle spændende kampe, siger Claus Lassen. Elementer i aftalen DHL vil udover at være på brystet af Superliga-holdet, også være at finde på reserveholdet og klubbens talentfulde U/19 og U/17-hold. Derudover vil kampbolden blive leveret af en DHL-maskot og bolddrengene klædt i tøj med DHL på ryggen. Den 50 meter lange VIP Gangbro inde på stadion vil samtidig blive beklædt med DHL. DHL i sportens verden DHL er på ingen måde nye i sportens verden, og har allerede aftaler hos blandt andet Manchester United, FC Bayern Munich og Formula 1®. Derudover står DHL også bag verdens største motionsløb, nemlig DHL Stafetten som foregår i Fælled Parken i København, Aalborg, Århus og Odense. DHL er den globale markedsleder i logistik- og CEP-branchen og “The Logistics company for the world”. DHL tilbyder sin ekspertise inden for international ekspres, luft-og søfragt, vej- og jernbanetransport samt inden for kontrakt- og e-handelsrelaterede løsninger. Det verdensomspændende netværk består af mere end 220 lande og territorier og omkring 315.000 medarbejdere på verdensplan. Det sikrer kunderne uovertruffen servicekvalitet og lokalkendskab, der modsvarer deres krav til forsyningskæden. DHL accepterer sit sociale ansvar ved at støtte klimabeskyttelse, katastrofehåndtering og uddannelse. DHL er en del af Deutsche Post DHL. Koncernens omsætning var på mere end 55 milliarder euro i 2013.