Ny medieaftale booster dansk fodbold

Kategorier


Superligaen vil fra sommeren 2015 være i hænderne på SBS Discovery og MTG – foto: Rie Neuchs

Ny medieaftale booster dansk fodbold

De kommende seks år skal danskerne se klubfodbold hos MTG og SBS Discovery. Divisionsforeningen har solgt liverettighederne til Superligaen, NordicBet Ligaen og DBU Pokalen til de to mediekoncerner i en aftale, som giver dansk fodbold et massivt boost fremad.

MTG, som igennem de seneste snart 17 sæsoner har været dansk fodbolds faste følgesvend, har købt fire kampe i hver Superligarunde samt rettighederne til NordicBet Ligaen og DBU Pokalen, mens den nye partner, SBS Discovery, i fremtiden sender to kampe i hver runde fra den bedste række. – Vi er meget glade for at sidde her i dag med en ny, historisk medieaftale i ryggen. Det har været – og er – en spændende tid, som har stor betydning for fremtiden i dansk fodbold.  Men med aftalen her, har vi taget et stort skridt i udviklingen af klubfodbolden i Danmark, siger direktør i Divisionsforeningen, Claus Thomsen. En seks-årig aftale sikrer dansk fodbold stor sikkerhed og stabilitet, mens den samtidig giver god tid til at udvikle produktet ’dansk fodbold’ med det mål at gøre det endnu mere attraktivt for dem, det hele er til for; danskerne foran tv-skærmene og på stadion. Den nye aftale er bedre end den nuværende. Både rent økonomisk, men så sandelig også, når det gælder alt fra udvikling over markedsføring til redaktionelt indhold. Jeg synes, vi har fået hele ’tv-pakken’, hvis man kan sige det på den måde. Vi glæder os til at skyde en masse fælles initiativer i gang over de kommende seks år, siger Claus Thomsen, der glæder sig over, at en gammel kending fortsætter som tæt partner. MTG har været dansk fodbolds faste partner igennem snart 17 sæsoner, og de har gjort det fremragende. De har været med til at udvikle Superligaen til, hvad den er i dag, og de har konstant hævet overliggeren. Vi er meget glade for at kunne kalde MTG en fast og tæt samarbejdspartner, og vi glæder os til at ta’ dem i hånden og fortsætte udviklingen de kommende seks år, siger han. MTG har fra 2015 til 2021 retten til at vælge som nummer et, tre, fire og seks, når der skal ønskes kampe i hver Superliga-runde, mens SBS Discovery vælger som nummer to og fem. Netop SBS Discoverys indtog i dansk klubfodbold er en god nyhed for både klubberne og de danske fodboldfans. – SBS Discovery er ambitiøse og energiske på dansk fodbolds vegne. Det har været meget tydeligt gennem vores forhandlinger med dem. SBS Discovery er allerede en stor spiller på det danske tv-marked, men de rækker ud efter endnu mere. Vi er meget glade for, at det er dansk fodbold, de rækker ud efter. Vi ser virkelig store muligheder i et tæt samarbejde med SBS Discovery, som kommer med både muskler, erfaringer og en kæmpestor faglighed i forhold til dét at sende og producere topsport. Jeg er ikke i tvivl om, at det faktum, at vi har fået SBS Discovery med på vognen, kommer til at udvikle Superligaen endnu mere, slutter Claus Thomsen. Rettighederne til at vise highlights og sende radio fra Superligaen er endnu ikke solgt. Salget af disse ventes at falde på plads snarligt.