FC Nordsjælland og DHL fortsætter det succerige parløb 4 år mere

Kategorier

Det internationale transportfirma DHL har været Toppartner for FCN i over tre år, og samarbejdet forlænges og øges, så DHL også går ind som partner for klubbens nye kvindeafdeling.

I november 2014 kunne FC Nordsjælland på et pressemøde introducere transportfirmaet DHL som klubbens nye Toppartner med logo på spilletrøjerne i både Superligaen og akademiet fra 1. januar 2015 samt stor synlighed i Right to Dream Park.

Det samarbejde har siden kørt perfekt til stor glæde for både FC Nordsjælland og DHL, og umiddelbart før søndagens hjemmekamp mod FC Midtjylland kl. 18, blev en forlængelse af aftalen med endnu 4 år blive underskrevet af begge parter midt i Right to Dream Park, så også publikum får syn for det succesrige fællesskab.

Hos DHL’s Managing Director, Atli Einarsson er der stor glæde over at kunne forlænge.

’Det giver kun mening at vi fortsætter som Top Partner – og vi er stolte over at udvide aftalen med kvindeafdelingen. Der er faktisk flere lighedspunkter mellem transport og fodbold end man lige umiddelbart skulle tro.’

’I begge tilfælde handler det om at aflevere og modtage på den bedst mulige måde – men vigtigst af alt om at levere hver eneste dag. Det er en holdindsats, hvor hver eneste spiller er vigtig.’

’Der er mange synergier, som gør partneraftalen med FCN stærk. Synergier som DHL har lagt stor vægt på i udvælgelsen. Præcis som spillerne i FCN, har vi en tilsvarende performance kultur, som påvirker os til altid at blive endnu bedre. Vores branche er ekstremt konkurrencebetonet, og derfor er det de helt små marginaler, der gør forskellen i det daglige — præcis som på fodboldbanen,’ fortæller Atli Einarsson.

DHL har stor synlighed sammen med FC Nordsjælland på alle niveauer, og det bliver til meget mere i de kommende år. Præstationerne på banen er blevet bedre og bedre, men også de stærke værdier omkring visionerne har været vigtige i forlængelse af aftalen. Netop værdierne er vigtige, og er også blevet et element i den nye aftale, hvor FC Nordsjælland har forpligtigede sig til at skabe indhold, som viser de drømme som udleves på og udenfor banen i klubben.

Administrerende direktør i FC Nordsjælland, Søren Kristensen fortæller følgende om aftalen:

’Det er med stor glæde at vi har forlænget aftalen med DHL. Det er en partner som samarbejder med nogle af de største brands i verden, og forlængelsen viser, at de har værdsat den eksponering som de har fået med FCN.’

’Derudover har DHL set vores satsning på pige- og kvindefodbold, som spændende og et vigtigt skridt i retningen for at indfri en af vores fælles værdier om ligestilling,’ fortæller Søren Kristensen

Den nye aftale er også en udvidelse af samarbejdet på alle fronter samt en underbygning af FC Nordsjællands nyeste initiativ med en meget ambitiøs kvindeafdeling. DHL går nu ligesom klubbens anden Toppartner, Arbejdernes Landsbank og Diadora, også ind som aktiv medspiller i kvindefodbold.